Our RPG organisation forum!

.


#1 2015-06-16 21:34:57

Placek

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-11-16
Posty: 3
Punktów :   

Burza mózgów - mechanika

Jeszcze raz dla zebrania do kupy i żeby lepiej się szukało.

Obowiązują zasady jak z edycji D&D 3/3,5 czyli nasze podręczniki, neverwinter jak coś to podręczniki mam w wersji .pdf to mogę udostępnić.

Zmiany mechaniki (moje propozycje, wasza inwencja też mile widziana)
1) bez udźwigu (czyli nie liczymy go, ale nie tachacie ze sobą 10 broni, 2 pancerzy itp.);

2) wywaliłbym umiejętności na bardziej intuicyjny system - na logikę łotrzyk potrafi otwierać zamki warior nie i łotrzyk po prostu ma ogólne plusy bo to jego klasowa umiejka, plusy do tego rzut k100 szansa powodzenia zależna od trudności wyzwania itd.;

3) atrybuty rasy typu większa odporność na magie iluzji też bym uprościł po prostu do nazwy no i z tego wynikałyby plusy takie ogólne a nie konkretnie +2 w danej sytuacji;

4) złożoność magii zależna od tego jaki typ walki wybierzecie, ale na pewno nie będzie trzeba mieć komponentów do czarowania (pomijając możliwe spele fabularne);

5) walka:
a) opis walki, wynik walki to moje widzimisię właściwie, w jakimś stopniu zależne od waszych postaci i fabuły - tryb BEZ kostek właściwie, walki to krótkie epizody, w grze skupicie się na gadaniu i myśleniu;
b) opis walki + walka Z kośćmi  ale deklarujecie coś konkretnego tylko w krytycznych sytuacjach typu krytyk i duże obrażenia itp. tu już coś od was zależy;
c) opis, walka, już trochę więcej kulania ale modyfikatory dalej zależne od Waszych postów i ogólnie fabuły;
d) oddzielne w wątek na forum, prawdziwe walki jak na normalnych sesjach, mapki masa kulania i dopiero potem fabularna wersja w wątku z sesją
5.1) Jest jeszcze kwestia czy Wy rzucacie kośćmi czy ja wykonuję każdy rzut. Jeśli ja to robię to:
a) 1 symulacja walki - jaki wynik taki wynik;
b) 5-10 symulacji walki - najczęstszy wynik wchodzi do gry;

6) Archetypy:
a) do walki: każdy gracz wypisze 5 archetypów, np.
- co robi kiedy ktoś go zaczepia, atakuje;
- co robi kiedy zostaje mu 20-30% hp;
- jakie spele rzuca najczęściej, wymienne na jakiej broni używa najczęściej podział na dystans;
- jaki typ walki agresywny (w walce atakuje co popadnie) defensywny (raczej mało się rusza, czeka na atak wroga) support (pomaga towarzyszowi w najgorszej sytuacji);
- jeśli zmienia się nagle sytuacja np. ktoś prosi o litość czy go oszczędza czy zabija;
b) do gadki (tu oczywiście przy mało ważnych rozmowach - mało chyba takich będzie): każdy gracz ze 3 archetypy
- gadka z kimś kto zaczepi, czy go olewa, czy jest miły i go słucha itp.
-? gadka ze szlachtą, mieszczanami itp.
-? gadka z chłopstwem, biedotą itp.

7) Postacie:
chciałbym żebyście napisali 3-5 rzeczy jakie chcielibyście żeby Wasze elfy, krasnoludy itp. przeżyły, miały coś, miały możliwość zrobienia na sesji. Chodzi mi o to, że możecie wpisać cokolwiek  a ja postaram się Wam to dać. To może być coś od osiągnięcia 20 lvl, klasy prestiżowej, przez przejażdżki na czerwonym smoku, zdrady innych graczy , zabicie jakiegoś króla, albo obecność na wiejskich dożynkach. Wasza inwencja jest w zupełności WOLNA, możecie wpisać coś poważnego, coś ważnego, coś śmiesznego, coś mało istotnego COKOLWIEK.

8) Prsy ognisku:
Każdy z Was wpisywałby raz na tydzien jakiś post jako rozmawiające postacie przy ognisku. Wspomnienia, marzenia, fakty cokolwiek. Chodzi o to, że to co by tam było służyłoby jakoś klimatowi, wasze postacie stawałyby się bardziej rozbudowane, wiec jakby teraz nie musza być pełne. Możecie też tam umieścić jakieś info, które potem Wam pomoże w przygodzie np. wasz łotrzyk w dzieciństwie złamał kciuk, teraz jest bardziej giętki albo może go na nowo wybić i dzięki temu oswobodzić się z więzów. Coś takiego żebyście mieli dodatkoaą możliwość rozwiązania jakiejś sytuacji np.

Najlepiej posługiwać się oznaczeniem numerycznym i literowym, nie wiem ile będzie tej gadki, więc łatwo będzie znaleźć potem wnioski i propozycje.

Ostatnio edytowany przez Placek (2015-06-17 18:55:30)

Offline

 

#2 2015-06-18 02:51:13

Carlos

Administrator

Zarejestrowany: 2011-11-16
Posty: 22
Punktów :   

Re: Burza mózgów - mechanika

Ad 8)
Możemy sobie zrobić tak, że pod naszym zwykłym postem robimy linię

_____________________________________________________________
I tutaj piszemy co się dzieje przy ognisku. Z zaznaczeniem, że to co pod linią to nie jest chronologicznie zgodne z główną akcją, którą piszemy u góry. Czyli mogą to być wspomnienia, bądź chwila wytchnienia przy ognisku w czasie bliżej nieokreślonym - przyszłym, czy przeszłym. Co wy na to?

Offline

 

#3 2015-06-18 07:49:20

Placek

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-11-16
Posty: 3
Punktów :   

Re: Burza mózgów - mechanika

Pytanie czy posty nie będa wtedy za długie?  Pomyślałem o nowym wątku bo jak będzie tam jakies info to będzie łatwiej znaleźć niż pomiędzy postami z gry.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.chaotic.pun.pl www.sygnal94.pun.pl www.wb2.pun.pl www.shippuuden.pun.pl www.narutototalgame.pun.pl